Ці раритетні BMW служили патрульними у СРСР.
На початку 1980-х в Москві з'явилося кілька патрульних машин Mercedes-Benz W123 і BMW 5-ої серії в кузові Е12. Звичайно, більшість з них і залишились в Москві, але і інші великі міста Радянського Союзу отримали свою частину іномарок. Імпортні патрульні автомобілі з середини 70-х років передавалися в Ленінград, Мінськ і Київ. За часів «перебудови» можливість купувати іномарки для власних потреб отримали багато підрозділів, передає Собкор.
У грудні 1973 вперше в історії СРСР в країні була офіційно представлена продукція BMW. Заради відкриття нового ринку приїхав сам голова правління Еберхардт фон Кюнхайм. Представлені автомобілі і мотоцикли були куплені для поліцейских «дорожніх випробувань», хоча в підсумку сторони так і не домовилися про співпрацю.
Читайте також: Вчені знайшли тест на вагітність, якому більше 3000 років
Всього було представлено два автомобілі - BMW 2500 (E3) і BMW 520i (E12), - і патрульні мотоцикли BMW R60/6, BMW R75/6 і BMW R90/6. Переговори велися на тему будівництва в СРСР двох заводів - перший мав випускати двигуни BMW для «Волг», а другий - німецькі мотоцикли.
В результаті перемовини зайшли в глухий кут, але в радянських правоохоронних органах залишилося, відповідно, п'ять найменувань баварських машин різного призначення (примірників було більше - зокрема, автомобілів закупили як мінімум по два кожного виду). Спеціально закуповувати BMW держава не планувала - по суті, СРСР просто викупив те, що привезли баварці.
520i була найновішою модифікацією 5-ї серії, що з'явилася в продажі буквально в липні 1976 року.
В першу чергу зміни моделі, виробництво якої почалося ще в 1972-му, стосувалися зовнішнього вигляду - змінили фірмовий радіатор, в даху з'явився люк. Втім, в поліцейській комплектації його місце займала сирена і проблискові маячки. Потужність двигуна 520i становила 115 к.с. (це був дволітровий агрегат М10 з механічною системою вприскування).
Друга машина в кузові E3 була найпотужнішою з можливих версій - у неї був 180-сильний двигун, а маневреність і швидкісні характеристики значно перевищували такі у будь-якого продукту вітчизняного автопрому.
Ці автівки деякий час працювали в класичною жовтому міліцейському розфарбуванні, потім змінили його на біле. Згодом, уже в 1980-і роки, радянська міліція поповнилася ще кількома BMW E28 і BMW E34, перші були куплені в кількості чотирьох примірників у 1987 році, а потім - в 1989-му.
Також в 1960-1980-х роках на службу до московської міліції надходили Mercedes-Benz, Audi, Volvo, Ford, Tatra, Opel, Nissan, Dodge, Renault і навіть Porsche! Найбільша партія - 50 машин Audi - була закуплена в 1989 році.
Загрузка...